Seuraavassa tärkeää tietoa liittyen seuran ja joukkueiden laskutuksen muutokseen 1.11. alkaen.
Teemme seurassa muutoksia taloushallintaan tulevan kauden aikana, tavoitteena tehokkaampi ja läpinäkyvämpi tapa seurata seuran ja joukkueiden taloutta.
Otamme käyttöön marraskuun alusta alkaen Visma Financial Solutions Oy:n maksuvalvontapalvelun (saatavienhallintapalvelu).
Siirrämme 1.11.2022 alkaen seuran ja kaikkien joukkueiden laskujen reskontran, saatavien eräpäivän jälkeisen seurannan ja sitä koskevat toimenpiteet Visma Financial Solutions Oy:lle. Tämä tulee helpottamaan erityisesti joukkueiden vapaaehtoisten taloudenhoitajien työtä.
Muutos koskee kaikkia 1.11.2022 alkaen myClubin kautta laskutettavia maksuja.
Huom. Vanhat laskut (ennen 31.10.2022 luodut) pysyvät ennallaan, joten käytättehän aina laskulla olevaa tilinumeroa.
Käytännössä tämä muutos merkitsee seuraavaa:
- Suoritus seuralle ja kaikille joukkueille kulkee Visma Financial Solutions Oy:n asiakasvaraintilin kautta, eli tilinumero laskuilla vaihtuu ja Visma Financial Solutions hoitaa maksuvalvonnan, mahdolliset maksumuistutukset ja tarvittaessa perintätoimet seuran puolesta.
- Laskut luodaan ja lähetetään edelleen seuran ja joukkueiden toimesta ja laskut löytyvät normaaliin tapaan myös myClub-tililtä.
- Mikäli laskun saaja haluaa lisää maksuaikaa laskuille, tulee hänen olla yhteydessä ko. joukkueen rahastonhoitajaan tai seuraan ennen laskun erääntymistä. Maksukehotuksen saatuaan tulee laskutukseen liittyvät asiat hoitaa suoraan Visman kanssa (yhteystiedot laskulla). Huomioi 1.11. jälkeen tulevissa laskuissa muuttunut tilinumero (eli kaikilla laskuilla näkyy jatkossa yksi ja sama tilinumero).
- Laskun saajan on tärkeää maksaa lasku aina laskulla näkyvälle pankkitilille ja käyttäen laskun viitenumeroa.
Saatavien hallinnan aktivointi Myclubissa tuo lisäksi seuraavat vaatimukset laskujen julkaisulle:
- Osoitetiedot ovat jäseniltä vaadittuja kenttiä: laskua ei voi julkaista, ellei jäsenellä ole osoitetietoja täytettynä.
- Laskun maksuehdon on oltava vähintään 14 päivää.
- Jos laskun vastaanottaja on alle 18-vuotias, tulee jäsenellä olla vähintään yhden huoltajan tiedot täytettynä.
Muistutus- ja perintäkulut sekä korot peritään velalliselta.
Maksamiseen liittyvissä asioissa pyydämme ottamaan yhteyttä Visman laskutuspalvelun numeroon 02 4808 8020 tai sähköpostilla osoitteeseen fsf.asiakaspalvelu@visma.com.
Joukkueiden rahastonhoitajat on ohjeistettu tähän muutokseen.
Jatkoa seuran taloushallintajärjestelmän kehittäminen saa alkuvuodesta, kun alamme valmistelemaan siirtymistä seurassa vähien tilien malliin. Tämän tarkoituksena on tehdä seuran ja seuran joukkueiden taloushallinnosta ketterämpää ja läpinäkyvämpää sekä kustannustehokkaampaa.
Tästä lisätietoa, kun pääsemme projektissa eteenpäin.
Terveisin,
GrIFK Fotboll rf
toimisto@grifkfotboll.fi